Daca as fi putut sa aleg...

Probabil ca n-as fi vrut sa fiu femeie… M-am intrebat adesea, intr-un exercitiu menit sa ma faca a ma intelege mai bine, ce sex mi-as fi ales daca as fi avut posibilitatea sa decid singura…



As fi dorit sa fiu tot femeie? Sau, poate, as fi preferat, mai degraba, sa fiu barbat?

Ca sa pot raspunde la o asemenea intrebare, mai intai incerc sa ma detasez pe de-a-ntregul de toate experientele mele de pana acum.
Si in clipa aceea in care izbutesc sa uit cine sunt, imi dau seama ca, daca as fi ales in ce tabara a umanitatii sa ma nasc, as fi preferat sa fiu barbat. Sa am sansa splendida de a ocroti femeile lumii si de a duce mai departe cavalerismul. Sa am si obligatia si dreptul de a iubi frumos si fidel, de a face dreptate, de a fi puternic si bun. Sa fiu un tata intelept pentru copiii mei si un sot bland si demn de respect pentru sotia mea. Sa salvez lumea de la teama. Sa am puterea de a conduce pamantul si, totusi, sa fiu multumit conducand doar destinul familiei mele.

Dar nimeni nu poate alege. Iar Dumnezeu randuieste totul, asa cum e mai bine.

Sunt femeie si ridic din umerii ingusti, stiind ca as fi vrut, cateodata, sa fiu barbat. Dar ce maretie mai demna, mai desavarsita mi-ar fi putut fi data prin destin decat aceea de a fi femeie, iubita si mama, copila si adulta, stapana si supusa, de buna voie si de buna seama…

Daca ati fi putut sa alegeti…?
 

de Alice Buciuta
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...